HTML

Mélisande gyűrűje

"Golaud sírdogáló lányra lel egy sűrű erdőben. Magával viszi nagyapja várába, és feleségül veszi. Mélisande sokat van együtt Golaud testvérével, Pelléasszal. Egyszer Mélisande sokáig játszadozik a férjétől kapott jegygyűrűvel, amíg egy mély kútba ejti. Golaud szívében fokozatosan felébred a féltékenység öccse iránt. A gyűrű elvesztésének nagy jelentőséget tulajdonít. Pelléas hosszú útra készül, arra kéri Mélisande-ot, találkozzanak még egyszer, hogy elbúcsúzhassanak. Golaud kilesi őket, és megöli Pelléast. Mélisande megszüli gyermekét, de haldoklik. Golaud még most is arról faggatja, szerette-e Pelléast. Az asszony csak annyit tud mondani, hogy ártatlanul szerették egymást, majd örökre lehunyja szemét."

Címkék

címkék

Friss topikok

  • almonda: De klassz lehetett! Kár, hogy nincs sok ilyen. S nem csak deLux szinten lenne jó... hanem olyan e... (2010.02.03. 18:42) Behavazott Nagykörút, forrócsokival
  • lilja4ever: @Mélisande: olyan sótlan és unalmas a tanárnő, hogy kész szenvedés volt végigülni. Semmi nem marad... (2010.01.08. 00:42) 16 Akciónap a Nők Elleni Erőszak Ellen
  • Mélisande: Ez jó! Nem is tudtam, hogy feldolgozták Legjobb lehet feliratozva, hallgatni hozzá a pattogós finn... (2009.10.05. 12:12) Veijo Meri: Manilakötél
  • szamárfül/pável: enyém az öröm :) (2009.08.06. 00:19) 3 skandináv regény
  • Mélisande: :) Azért látom, Te is kialakítottad az attitűdöd Izlanddal kapcsolatban:) Úgyhogy nem magyarázkodo... (2008.10.15. 13:23) Izland nagy bajban van

Szerzők

Callas

2007.09.12. 15:03 Mélisande

Kedvenc operaénekesnőm (és amúgy idolom) halálának 30. évfordulója volt a napokban. Csodák csodája, még a magyar médiában is (már amelyiket úgy-ahogy követek) megemlékztek erről.

2003 nyarán nagyon elhagyatottnak éreztem magam, és kezembe került Jean-Pierre Remy életrajza, akkor egymás után vagy 3x elolvastam, és hirtelen éhes lettem az operára, és persze boldog voltam, hogy megnyílt előttem egy új világ, van hova menekülni. Mindig is jó hallásom volt, és most, életem delelőjén éppen csak túljutva felfedeztem azonosságom a mindenkori hősnőkkel, akiket beburkol a muzsika, ettől aztán hétköznapi embereknek tűnnek, akárcsak én, vagy más asszonyok, lányok. És nem hiába volt Callas a prima donna assoluta - ahogy ő rányitotta a szemeket az örök nőre...!

Könnyen azonosulok Callassal, mint emberrel is - mindig viszonzatlanul szerettem férfiakat. Sajnos engem mások rajongása sem kárpótol - igaz megadatott a gyermekeim szeretete, ami nagyon-nagyon jó. De nem kárpótol, hogy a férfiakkal lúzer vagyok, hiába a jó külső, intelligencia, kifinomultság, stb.

 

 

 

 

 

Legjobban Normáját és Gioccondáját szeretem, és hát azóta senki nem elég jó Tosca nálam!

 

www.youtube.com/watch

 Szóval ebben a linkben megtekinthető Callas Tito Gobbival a Covent Garden-beli Toscában. Ez volt az utolsó szerepe, és a felvétel után nem sokkal állt be utoljára ebbe a darabba. De ezt ő nem tudta - mármint, hogy utoljára lép operaszinpadra.

Szólj hozzá!

Címkék: opera

A bejegyzés trackback címe:

https://melisandegyuruje.blog.hu/api/trackback/id/tr34163676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása