HTML

Mélisande gyűrűje

"Golaud sírdogáló lányra lel egy sűrű erdőben. Magával viszi nagyapja várába, és feleségül veszi. Mélisande sokat van együtt Golaud testvérével, Pelléasszal. Egyszer Mélisande sokáig játszadozik a férjétől kapott jegygyűrűvel, amíg egy mély kútba ejti. Golaud szívében fokozatosan felébred a féltékenység öccse iránt. A gyűrű elvesztésének nagy jelentőséget tulajdonít. Pelléas hosszú útra készül, arra kéri Mélisande-ot, találkozzanak még egyszer, hogy elbúcsúzhassanak. Golaud kilesi őket, és megöli Pelléast. Mélisande megszüli gyermekét, de haldoklik. Golaud még most is arról faggatja, szerette-e Pelléast. Az asszony csak annyit tud mondani, hogy ártatlanul szerették egymást, majd örökre lehunyja szemét."

Címkék

címkék

Friss topikok

  • almonda: De klassz lehetett! Kár, hogy nincs sok ilyen. S nem csak deLux szinten lenne jó... hanem olyan e... (2010.02.03. 18:42) Behavazott Nagykörút, forrócsokival
  • lilja4ever: @Mélisande: olyan sótlan és unalmas a tanárnő, hogy kész szenvedés volt végigülni. Semmi nem marad... (2010.01.08. 00:42) 16 Akciónap a Nők Elleni Erőszak Ellen
  • Mélisande: Ez jó! Nem is tudtam, hogy feldolgozták Legjobb lehet feliratozva, hallgatni hozzá a pattogós finn... (2009.10.05. 12:12) Veijo Meri: Manilakötél
  • szamárfül/pável: enyém az öröm :) (2009.08.06. 00:19) 3 skandináv regény
  • Mélisande: :) Azért látom, Te is kialakítottad az attitűdöd Izlanddal kapcsolatban:) Úgyhogy nem magyarázkodo... (2008.10.15. 13:23) Izland nagy bajban van

Szerzők

Tizenegy

2008.04.07. 14:42 Mélisande

Lement a hétvége, amit hosszúra nyújtottam, pénteken ugyanis szabin voltam, lévén a kislányom szülinapja, és én akkor nem vagyok hajlandó dolgozni. Egész jól is alakult addig, amig nem jelentkezett be anyukám barátja, hogy ott parkol a kapunk előtt egy nagy tortával. Shit! Pedig a délután volt kettőnké. 1-re mentem a suliba érte!! Úgyhogy várhatok 3 évet erre, mert jövőre szombaton lesz április 4., aztán vasárnap...

Vasárnap este viszont volt egy jó Hamupipőke, 2005-ös Ponelle rendezés a Scalából a Mezzon. Szívdölgesztő Ramiroval (Lawrence Brownlee), ducika, de gyönyörű alt Angelinával (Sonia Ganassi - sose hallottam róla). Végre jelen volt a két mostoha testvér, fergeteges humorral játszottak, hangjuk (na milyen legyen a Scalában?) csodaszép, és maguk is elég mutatósak voltak - ellentétben ugya Hamupipőkével. Amolyan kikent-kifent bazári majmoknak öltöztették őket, a felületes, üres emberek, akik egy-két gönctől és allűrtől vonzónak - mi több: szépnek - érezték magukat. Akár napjaink plaza pi...i. De a rendezés megmutatta, hogy egy ilyen duci lányt is lehet szeretni, és hogy a befolyásos hercegek között is van, aki a lényeget látja. (Na, mondjuk én ebben nem vagyok olyan biztos. Mutasson már valaki egy politikust vagy más közéleti niemandot, amelyik nem szilikonból épített nőkkel mutatkozik szívesen - más kérdés, táplál-e őszinte érzéseket irántuk, egyáltalán valaki iránt is. Elképzelhető ilyennek mondjuk Kóka János?) Hallottam már, hogy Rossinit nehéz nem olasz anyanyelvűeknek énekelni, annyira pörgetni kell a nyelvet. Szóval, lehet, hogy elénekelhető egy Dandini szerep, de az igazi Alessandro Corbelli volt az általam látottak közül. Ja, szép, hagyományos díszlet volt - persze nem giccses, girlandos, hanem amolyan szépen illusztrált mesekönyv-féle.

Néhány éve láttam az Operában, de nem voltam oda tőle. A díszlet pl. ott is tetszett, és az sem baj, hogy gyermek előadásra van a rendezés kihegyezve, de az énkesek kissé gyatrák voltak, még Klein Ottokár is, aki ugye azért sanszos egy nemzetközi karrierre. Szerencse, hogy a fülbemászó dallamokat nehéz elrontani.

Végezetül a felvétel, amit én ismerek, Tereza Berganzával és Luigi Alvával többek között.

Őszintén szólva nem a kedvencem, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy figyelmesen még nem tudtam végighallgatni, csak vasalás közben, kocsiban, stb. Bár ez pl. a Gioccondánál nem probléma... Íme tehát:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://melisandegyuruje.blog.hu/api/trackback/id/tr44415215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása