HTML

Mélisande gyűrűje

"Golaud sírdogáló lányra lel egy sűrű erdőben. Magával viszi nagyapja várába, és feleségül veszi. Mélisande sokat van együtt Golaud testvérével, Pelléasszal. Egyszer Mélisande sokáig játszadozik a férjétől kapott jegygyűrűvel, amíg egy mély kútba ejti. Golaud szívében fokozatosan felébred a féltékenység öccse iránt. A gyűrű elvesztésének nagy jelentőséget tulajdonít. Pelléas hosszú útra készül, arra kéri Mélisande-ot, találkozzanak még egyszer, hogy elbúcsúzhassanak. Golaud kilesi őket, és megöli Pelléast. Mélisande megszüli gyermekét, de haldoklik. Golaud még most is arról faggatja, szerette-e Pelléast. Az asszony csak annyit tud mondani, hogy ártatlanul szerették egymást, majd örökre lehunyja szemét."

Címkék

címkék

Friss topikok

  • almonda: De klassz lehetett! Kár, hogy nincs sok ilyen. S nem csak deLux szinten lenne jó... hanem olyan e... (2010.02.03. 18:42) Behavazott Nagykörút, forrócsokival
  • lilja4ever: @Mélisande: olyan sótlan és unalmas a tanárnő, hogy kész szenvedés volt végigülni. Semmi nem marad... (2010.01.08. 00:42) 16 Akciónap a Nők Elleni Erőszak Ellen
  • Mélisande: Ez jó! Nem is tudtam, hogy feldolgozták Legjobb lehet feliratozva, hallgatni hozzá a pattogós finn... (2009.10.05. 12:12) Veijo Meri: Manilakötél
  • szamárfül/pável: enyém az öröm :) (2009.08.06. 00:19) 3 skandináv regény
  • Mélisande: :) Azért látom, Te is kialakítottad az attitűdöd Izlanddal kapcsolatban:) Úgyhogy nem magyarázkodo... (2008.10.15. 13:23) Izland nagy bajban van

Szerzők

Egy

2007.08.17. 15:13 Mélisande

Régóta szeretnék írogatni. Azok a blogok, amelyeket megnéztem, nagyon jók voltak, hát gondoltam megpróbálkozom én is vele.

Hosszú hétvége lesz, megyek a Balcsira. Na nem saját nyaralóba, úgyhogy pihi nem lesz annyi, mint amennyi akár lehetne is, de egy picit próbálok majd kikapcsolódni. Az idő nem lesz túl napos, talán vitorlázom egy keveset és bámulom a szemközti partot, meg a távolodó-közeledő miénket. Ha esik, jöhet egy kis opera hallgatás - viszek egy Trubadúrt, 53-as élő felvétel Callassal, Elmoval, Serafin vezényel, de a többi szereplő nem emlékszem kicsoda. Elraktam még egy Sámson és Delilát is Rita Gorral (egyik kedvencem) és John Vickerssel (ő sem smafu).

Talán a nickemből kiderült, hogy nagyon szeretem az operákat, különösen kedvenceim a francia operák, csak sajnos nagyon kevés időm van hallgatni őket, eljutni megnézni egyet meg végképp - bár ennek anyagi okai is vannak. Hál'Isten május óta dolgozom, így idén a betervezettek zömét megtekinthetem majd, talán egy kis Bécs, sőt-sőt: Berlin (Palléas és Mélisande - Magdalena Kozenával) is belefér. Sok-sok CD-m van, köztük néhány csemege, pár db DVD-m (ezeket szinte sose nézem, mert a TV foglalt, késő éjjel meg lehalkítva nemigen élvezetes az ilyesmi - na jó, egy Callas életrajz belefér). Én úgy szeretek opera CD-t hallgatni - főleg, ha nem ismerem annyira - hogy követem a szinapszist, vagy librettót. Amikor megismerkedem a darabbal, akkor mek képzeletben megrendezem, vagy megpróbálom a zsereplő helyébe képzelni magam - ez mondjuk a Callas felvételeknél nem megy, de akkor el vagyok varázsolódva. Aztán, ha már tudom, milyen cselekményt fest a zene alá, akkor háttér zeneként is szólhat, de persze úgy nem igazi hallgatni - talán még vasalás közben elmegy.

Szóval még előttem van egy jó kis vezetés, jó esetben két órás, de szerintem lesz több is, mert mire Bp-ről kiérek. Meg a 3 nap miatt biztos teli lesz az út.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://melisandegyuruje.blog.hu/api/trackback/id/tr7142454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása